ROZGRZEWKA CD.

Kontynuując. Po ostatnim wykładzie nt, rozciągania dowiedziałem się, że tzw. stan świadomości Polaków ćwiczących, w tym również studentów AWF, w temacie rozciągania i rozgrzewki, ten stan jest porażający. Okazuje się, że to nie tylko w fitness klubach ignoruje się ten temat. Również studenci AWF podchodzą do tematu prawie tak samo czyli 5-10 minut bezsensownego machania ramionami w te i wewte i po rozgrzewce, póżniej jakieś udawane naciaganie raczej niż rozciąganie i jest gotowość do tzw. głównego dania czyli treningu.

Gra wstępna. To sprawiało Polakom zawsze problem. Wszystko sprowadzało się do bezwartościowego pozoranctwa i bylejakości. I tak jest też z naszym rekreacyjnym sportem. Zresztą nie tylko rekreacyjnym zdaje się.

Postanoiwiłem zacząć uczyć się wszystkiego od nowa. Rozgrzewce zacząłem poświęcać tyle czasu jakby to była główna sprawa. W sekcji gimnastycy.pl Wrocław rozgrzewka trwa ok 30 minut i składa się z conajmniej kilkunastu ćwiczeń.

Postaram się je zacząć opisywać, może wstawię jakieś filmiki bądż zdjęcia. W każdym razie mam w planie nauczyć się tych ćwiczeń w takim stopniu, żeby móc je wykonać z pamięci i codziennie, bez względu na to gdzie jestem i, co najważniejsze poprawnie jakościowo.

To samo w temacie rozciągania. Dopiero gdy uda mi się zdać wewnętrzny egzamin z tych umiejetności planuję zaatakować takie cele jak muscle up, waga i inne. Będzie mi o tyle łatwiej, że nasze zajęcia obejmują też ćwiczenia siłowe, co pozwoli mi na zrównoważenie siły z gibkością.

Dodaj komentarz